Alt de l'Aldaia~Barranc de Manesa - Corresendes XRS

Diumenge 12/3/2017
Distància: 11,5km
Desnivell: +450 m.
Iniciem la ruta des de la Font de la Drova (Barx),seguint bona part del PRV60. Als pocs minuts passem per la Font de la Mongeta, la senda comença a guanyar altura pel vessant de la muntanya i contínua agafant desnivell, passem per l'avenc Forat de l’Aire, seguim a mig vessant i baixem per a cercar la part central del barranc per on discorre la senda fins a arribar a un encreuament. Seguim per la dreta fins arribar al següent encreuament, a la dreta tenim el pla de la Nevereta, a l'esquerra el cim de l’Aldaia de 755 m, camí que fem d'anada i tornada, on podem admirar les impressionants vistes del massís del Mondúver, la vall de Barx, la costa mediterrània i les muntanyes de l'interior. Després continuem fins a arribar a la Sima d'Aldaia. La Sima d'Aldaia té una boca d'entrada de 30x14 m, envoltada d'una espessa vegetació,amb una primera vertical de 82 m que acaba en un bloc encastat donant pas a una segona vertical d'11 m seguida d'una forta pendent i una ultima vertical de 8 m i un altre pendent en la qual acaba l'avenc a 138 m de profunditat. Desprès de la visita a la Sima reprenem la senda que baixa pel barranc de Manesa, declarat per la Generalitat Valenciana com a zona de Micro Reserva de Flora, per l'important bosc de sureres i falgueres que és pot contemplar per la senda que discorre per l'interior del barranc. Sense arribar al final del barranc continuem per una senda ben definida per dins del bosc de pins i carrasques, fins a l'encreuament amb el camí de Pinet, font de la Benita, camí de l’Assegador fins a arribar al punt d'inici,la Font de la Drova.

Música foto vídeo:
Efecto Pasillo - Tiembla la Tierra.